• home
  • Servicedesk Transavia
In het voorjaar van 2020 is bij de VNC de Servicedesk voor Transavia-leden geïntroduceerd.  
Steeds meer collega’s weten ons te vinden: iedere dinsdag ga ik telefonisch of per mail met vragen van cabinecollega's aan de slag.

De top 3 van de binnengekomen vragen of meldingen in april is:

1. Meldingen over roosters die niet in balans zijn qua verdeling van vluchten en weekenden binnen de 28-daagse periode. Binnen de werkperiodes komen regelmatig zware combinaties voor. Bijvoorbeeld de ene week twee blokken van vrije tijd en de andere week heel veel vluchten, waardoor de vermoeidheid toeslaat. Misschien als uitzondering rondom de Kerstvakantie of in de Meivakantie nog te begrijpen, maar niet continu in de normale roosters.

2. Bij andere collega’s staan er bovengemiddeld veel standby diensten ingedeeld met als gevolg dat crew veel onzekerheid ervaart over de werkperiodes en het privé lastig wordt iets te plannen.  

3. Vragen die ontstaan naar aanleiding van de uitvoering: de gevolgen van vertraging of de consequenties van een roosterwijziging.

Mocht je vragen hebben over je vluchten dan is het belangrijk om je rooster duidelijk leesbaar en in zijn geheel mee te sturen. Ook help ik je graag met tips voor het verzoekensysteem. Wil je iets anders kwijt of gewoon een luisterend oor, dan ben ik - naast het bestuur - op de dinsdagen te bereiken.  

Annelies Houdijk

Vereniging Nederlands Cabinepersoneel VNC

Constellation Building
Stationsplein N.O. 406
1117 CL Schiphol-Oost

+31 (0)20 - 50 20 480
secretariaat@vnconline.nl
Lid van EurECCA