KLM achtergrond mei
Leestijd: 2 minuten
‘Samen sterk!’ is al jaren de slogan van de VNC en dat is niet voor niets. Als vakvereniging zijn wij er voor en door cabinepersoneel in al diens diversiteit. We maken die slogan waar, of het nu gaat om gezamenlijke belangen of jouw persoonlijke vragen, zorgen, kritiek of hulpverzoeken.
Om dit mogelijk te maken, zijn wij voor onze leden 24/7 beschikbaar, cabinepersoneel werkt immers ook niet alleen van maandag tot en met vrijdag van 9 tot 5. Als VNC-collega’s zijn we altijd telefonisch bereikbaar, voor dringende zaken ook ’s avonds en ’s nachts, elke dag van de week.
Inleven en oplossingen zoeken
Ben je onderweg of op de route – of dat nu in Singapore, Athene of waar ook ter wereld is – en heb je dringend hulp nodig? Dan staan wij voor je klaar! We vinden het belangrijk dat er altijd een VNC-collega beschikbaar is om naar je te luisteren, zich in te leven in jouw situatie, met je mee te denken en een oplossing te zoeken. Daar zijn we voor.
Ook voor minder dringende vragen of zorgen kun je bij ons terecht. Ons secretariaat en de Servicedesk zijn goed bereikbaar, telefonisch of per e-mail. Collega’s bellen graag met onze ervaren Servicedesk-medewerkers, die zelf ook vliegen en bekend zijn met de meeste onderwerpen waar je mee te maken krijgt in je functie. Sommige collega’s geven de voorkeur aan e-mail en ook dan zijn ons secretariaatscollega’s en die van de Servicedesk vaak een snelle eerste ingang.
Variatie aan onderwerpen
Praktische vragen over de Werk- en Rusttijden Regeling (WRR), reservediensten en cao-afspraken komen vaak voor. Maar we krijgen ook persoonlijke verhalen te horen waarbij collega’s een luisterend oor, goed advies of een oplossing nodig hebben. We nemen de tijd voor je, luisteren met aandacht en denken met je mee. Afhankelijk van de vraag bieden we een oplossing. Als dat niet direct mogelijk is, sparren we met je over hoe we je verder kunnen helpen.
In complexere situaties kan het verstandig zijn om te praten met een van onze collega’s die gespecialiseerd is in ‘individuele belangenbehartiging’. Uiteraard garanderen we daarbij jouw privacy. Veel voorkomende onderwerpen zijn arbeidsconflicten, arbeidsongeschiktheid en re-integratie maar ook klachten over omgangsvormen of middelengebruik. Wij informeren je over je rechten en plichten en geven bijvoorbeeld advies om jouw re-integratieproces te vergemakkelijken. Als je vastloopt in het proces met de werkgever, kunnen wij soms ook namens jou in gesprek gaan met KLM. We kijken stap voor stap hoe we jouw belangen kunnen behartigen en bepalen samen de insteek.
Kortom: heb je vragen over je werk, behoefte aan deskundig advies of wil je gewoon even praten? We staan voor je klaar en zijn 24/7 bereikbaar!
Contactgegevens:
– E-mail: servicedesk@vnconline.nl
– Telefoon: 020-5020480 (gebruik het keuzemenu voor dringende zaken)
Ivo Kruse Koster
Voorzitter KLM Sectiebestuur
De VNC strijdt voor jouw goede arbeidsvoorwaarden en toekomst. Investeer in jezelf en word ook lid via dit aanmeldformulier of vraag meer informatie via secretariaat@vnconline.nl – 020 5020480. Je kunt de contributie grotendeels terugkrijgen via de cafetariaregeling. Samen staan we sterker voor de belangen van al het cabinepersoneel.