Voordelen op een rijtje

Belangenbehartiging (collectief/individueel)
De VNC sluit namens de leden een collectieve arbeidsovereenkomst (cao) af met KLM, KLM Cityhopper en transavia. De cao bevat jouw rechten en plichten als cabinelid. Een exemplaar van de cao die in jouw bedrijf geldt, is opvraagbaar bij de afdeling personeelszaken. Heb je vragen over de cao dan kun je bij ons terecht voor een uitleg. Daarnaast zijn de sectiebesturen druk bezig om jouw belangen te behartigen op andere vlakken, onder meer in reguliere overleggen met de werkgevers.

De VNC is er voor, door en met de leden. Daarom heb je als VNC-lid het laatste woord. Over elke verandering binnen de VNC moet worden gestemd tijdens de Algemene Ledenvergadering (ALV). Over arbeidsvoorwaardelijke veranderingen wordt in de secties zelf gestemd tijdens de leden(raads)vergaderingen.

Individueel
Naast collectieve belangenbehartiging is de VNC er ook voor de verdediging van individuele belangen. Leden kunnen een beroep doen op deskundige bijstand van bestuursleden en professionele  hulp bij problemen en conflicten met hun werkgever, zoals schorsing, ontslag op staande voet of andere geschillen.  VNC-bestuurders en/of juridische experts helpen je in het proces, eventueel tot in de rechtbank.

Juridische service
Als lid krijg je deskundige hulp bij problemen met je werkgever. Je kunt hiervoor - in dringende gevallen zelfs 24 uur per dag, zeven dagen per week - de VNC bellen (020-5020480). Bij een eventuele gerechtelijke procedure roept de VNC juridische medewerking in van advocaten. Ben je persoonlijk verwikkeld in een huurconflict, consumenten-, privacy- of echtscheidingszaak, neem ook dan contact op met de VNC. Onze juristen geven je gratis (eenmalig) een advies.

Voel je sterk en veilig met de professionele dienstverlening van de VNC!

Word ook lid!

Vragen?  Neem contact met ons op!
Servicedesk
We geven je graag direct antwoord op werkgerelateerde vragen. Denk aan kwesties rondom de CAO en WRR. Telefonisch advies is gratis en op maat, vanuit de jarenlange expertise van onze medewerkers. Uiteraard gaan we discreet met je gegevens en vragen om.

Tijdens kantooruren is de servicedesk bereikbaar op 020-5020480. Bel nu meteen! De tijden zijn: maandag t/m donderdag van 9 tot 17 uur; vrijdag van 9 tot 16 uur.

Bij dringende vragen buiten kantooruren bel je het algemene nummer, 020-5020480, en kun je via een keuzemenu doorgeschakeld worden naar de juiste persoon.

Wil je direct het sectiebestuur van jouw maatschappij bereiken? Dat kan ook per mail:

KLM-leden
servicedesk@vnconline.nl

KLC-leden
sectiebestuur.klc@vnconline.nl

transavia-leden
sectiebestuur.transavia@vnconline.nl

TUI-leden
sectiebestuur.tui@vnconline.nl

Word ook lid!

Vragen?  Neem contact met ons op!
Magazine / nieuwsbrief
Maar liefst 10 keer per jaar ontvang je als lid het VNC Magazine, boordevol interessante achtergronden, leuke weetjes, acties en herkenbare verhalen van collega's. Het VNC Magazine weerspiegelt alle aspecten van het vliegende leven. Met natuurlijk de bijzondere en mooie kanten van het vak; maar ook de stevigere kost, zoals arbeidsvoorwaarden, pensioenen en wetgeving.

Redactie
De redactie van VNC Magazine staat open voor tekst- en fotobijdragen, tips en ideeën:
• per mail op redactie@vnconline.nl
• per post: Redactie Magazine, Stationsplein 406, 1117 CL Schiphol-Oost.

Adverteren
Een advertentie plaatsen in VNC Magazine kan via Bureau van Vliet in Zandvoort: 023-5714745, of zandvoort@bureauvanvliet.com

Word ook lid!

Vragen?  Neem contact met ons op!
Belastingservice
Elk jaar verandert er wel weer iets in ons belastingstelsel. Met je drukke vliegende bestaan heb je nauwelijks tijd en wellicht geen zin om dat helemaal op de voet te volgen. Laat je daarom gratis adviseren door onze deskundige belastingconsulent: Gerard Reezigt-Hazes. Hij ondersteunt bij het invullen van de aangifte inkomstenbelasting en het organiseren van de voorlopige teruggave. Daarnaast kun je een afspraak maken voor het bespreken of aanvragen van:

-    zorg- en huurtoeslag;
-    aan- en verkoop van een huis;
-    kinderopvangtoeslag;
-    andere financiële zaken.

Een adviesgesprek duurt ongeveer drie kwartier. Neem contact op met het VNC-secretariaat (020-5020480) en wij plannen de afspraak voor je in.

Aangifte inkomstenbelasting
Heb je een afspraak gemaakt om de inkomstenbelasting door te nemen? Dan ontvang je per mail een checklist, met daarin precies de informatie die je mee moet brengen.

DigiD
Om elektronisch aangifte te doen heb je een DigiD nodig. Heb je nog geen DigiD-inlogcode? Vraag dit dan tijdig aan via www.digid.nl/aanvragen.

Let op!
Bel op tijd voor een consult. Veel leden maken gebruik van onze belastingservice. Kun je onverhoopt niet komen? Geef dit zo spoedig mogelijk telefonisch door aan het VNC-secretariaat of spreek (buiten kantooruren) een boodschap in op het antwoordapparaat.

Eigen verantwoordelijkheid
Je blijft altijd zelf verantwoordelijk voor je belastingopgave. Mocht de Belastingdienst vragen stellen of wil je beroep instellen tegen een naheffing? Dan ben je ook daarvoor zelf verantwoordelijk.

Uitstel?
Ben je niet in staat je aangifte vóór de verplichte inleverdatum in te vullen? Vraag dan telefonisch uitstel aan bij de Belastingdienst (0800-0543). Houd je burgerservicenummer bij de hand. Je hoeft overigens geen reden op te geven voor het uitstel.

Word ook lid!

Vragen?  Neem contact met ons op!
Sollicitatietraining
Heb je zicht op promotie bij KLM of sta je op het punt om door te stromen van KLC naar KLM? Schroef je sollicitatievaardigheden op met onze training. Het KLM sollicitatieteam staat onder leiding van een senior purser. Bij doorstroomgesprekken is een KLC-bestuurslid aanwezig. Ook transavialeden kunnen de hulp krijgen van hun sectiebestuurders.

Praktisch
De training duurt ongeveer anderhalf uur voor analyse en oefenen van een KLM-promotiegesprek en 45 minuten voor het KLC-doorstromingstraject. Het gesprek vindt plaats op het VNC-kantoor op Oost. Neem - zodra de datum van je sollicitatiegesprek bekend is - contact op voor een afspraak: 020-5020480.

Aanpak
Zorg voor een goede voorbereiding: verdiep je in het functiebeeld, lees je in op de gevraagde competenties en zorg dat je voorbeelden kunt geven om je verhaal te onderbouwen. Maak daarnaast een sterkte-zwakte analyse van jezelf met behulp van de competenties en probeer je motivatie goed te verwoorden. In de training gaan we in op het interview en het geven van voorbeelden. In de uitgebreidere KLM-training komt ook een rollenspel aan bod.

Extra's
Bij je leidinggevende kan je ook altijd terecht voor ondersteuning. Daarnaast valt er veel te lezen over leidinggeven, het doen van een assesment etc. VNC heeft een passende literatuurlijst die je in kan zien. Probeer in je werk als cabin attendant alvast ervaring op te doen met (senior) pursertaken, dit helpt zeker!

Word ook lid!

Vragen?  Neem contact met ons op!
Autoabonnement
Het is voor cabinepersoneel belangrijk om op tijd te melden voor een vlucht. Ook als je reserve zit en binnen een uur op Schiphol moet zijn. Een auto biedt deze flexibiliteit, maar moet ook betrouwbaar zijn. Daarom heeft de VNC in samenwerking met Pon's Automobielhandel een autoabonnement geregeld. Het is een exclusieve regeling waarbij aan VNC-leden betrouwbaar vervoer wordt aangeboden voor een prima prijs.

De voordelen van collectief autoabonnement
• € 10,- korting per maand op verschillende modellen (Volkswagen, Audi, Skoda en Seat)
• All-risk verzekering met verlaagd eigen risico van €125,-
• Geen borg, geen aanbetaling en geen bijtelling
• Bij arbeidsongeschiktheid, gedwongen werkeloosheid of overlijden opzeggen zonder extra kosten

Kosten vergelijken
De auto's die Pon aanbiedt kun je op kosten vergelijken via de mobiliteitssite. Kijk ook eens op andere sites, zoals die van de ANWB. Daar kun je je huidige mobiliteitskosten berekenen en vergelijken met de Pon-deal. De werkelijke kosten van autorijden kunnen flink hoger liggen dan je denkt, omdat afschrijving en onderhoud ook meedelen in het kostenplaatje.

Parkeergemak
Kies je voor een 'groene' (zuinigere en schonere) auto? Dan kun je gebruikmaken van de speciale parkeervakken op P30/P40. Lekker dicht bij de bushalte!

Meer informatie
Op de mobiliteitssite van Pon vind je onder meer:
• informatie over de beschikbare auto's;
• een calculator om je berekeningen te maken;
• veelgestelde vragen en antwoorden;
• de collectiveitscode kan je aanvragen bij de VNC;
• het offerteaanvraagformulier voor een vrijblijvende offerte.

Voor alle duidelijkheid: de VNC is geen partner in het proces, maar faciliteert deze mogelijkheid voor haar leden. De afspraken lopen geheel via Pon en de VNC heeft geen financieel of ander belang in de samenwerking. Ons doel: de mobiliteitszorg wegnemen voor cabinepersoneel.

Word ook lid!

Vragen?  Neem contact met ons op!

Vereniging Nederlands Cabinepersoneel VNC

Constellation Building
Stationsplein N.O. 406
1117 CL Schiphol-Oost

T +31 (0)20 - 50 20 480

Algemeen emailadres:
secretariaat@vnconline.nl

Word nu ook lid

Vereniging Nederlands Cabinepersoneel VNC

Constellation Building
Stationsplein N.O. 406
1117 CL Schiphol-Oost

+31 (0)20 - 50 20 480
secretariaat@vnconline.nl
Lid van EurECCA