Alle leden die onder de KLM sectie vallen kunnen zich onder bepaalde voorwaarden opgeven als Ledenraadslid. Zo heb je inspraak, kun je jouw input geven en middels stemrecht mede sturing geven aan de koers die wordt gevaren. Hoe democratisch wil je het hebben?!  De Ledenraad is het zogenoemde parlement van de KLM-sectie en vergadert maandelijks. Wil een keer als toehoorder een Ledenraad bijwonen? Meld je dan aan via ledenraad@vnconline.nl.

Het cabinepersoneel is vertegenwoordigd in de Ondernemingsraad (OR) en de Groepscommissie (GC31). De KLM is op grond van de Wet op de Ondernemingsraden (WOR) verplicht om dit soort overlegstructuren tussen bedrijfsleiding en personeel op te zetten. De OR overlegt met de KLM-directie over zaken die de hele KLM aangaan. De GC overlegt namens het personeel van één specifieke afdeling met de bedrijfsleiding van die afdeling, bij de GC31 is dat namens het cabinepersoneel met Inflight Services.

Bereikbaarheid
Heb je een vraag voor het KLM-sectiebestuur? Mail naar secretariaat@vnconline.nl of bel 020-5020480. maandag t/m donderdag tussen 9 en 17 uur en vrijdag van 9 tot 16 uur.

Spoed
Heb je buiten kantooruren een zéér dringende vraag die niet kan wachten? Dan kun je gewoon bellen naar 020-5020480 en via het keuzemenu doorgeschakeld worden naar de juiste persoon. Zo is de VNC dus écht 24 uur per dag bereikbaar!

Train bij de VNC op KLM promotiegesprek

Het professionele VNC scholingsteam draait op volle toeren met trainingen voor leden die opgaan voor P of SP promotiegesprekken. Maak vooral gebruik van de kennis en ervaring van deze vliegende collega’s!...

Lees meer >

VNC ALV unaniem akkoord met oprichting easyJet sectie

Tijdens de ALV van 21 juni zijn de leden unaniem akkoord gegaan met de oprichting van een nieuwe easyJet sectie! Naast transavia, KLM, TUI fly en KLM Cityhopper is easyJet de vijfde luchtvaartmaatschappij die de VNC officieel zal gaan vertegenwoordigen. ...

Lees meer >

Nieuw KLM hoofdpijn dossier: densificatie A330-200

De onwerkbaarheid van de nieuwe configuratie op de Airbus A330-200 is, naast de -1CA maatregel, ook een stevig hoofdpijn dossier geworden. De VNC ontvangt enorm veel klachten over de werkmethodiek. Inmiddels eist onze Groepscommissie (GC31) aanpassingen en geeft KLM voorlopig niet thuis....

Lees meer >

Archief